Godnat meditation for børn

Min telefon har bimlet og bamlet her til aften, i er godt nok mange der nysgerrige på hvad det er for noget meditation jeg bruger til Molly My ved sengetid 🙂

Jeg laver lige et kollektivt svar her, det tænker jeg er noget lettere, trods alt!

Først lidt baggrundshistorie, det er nemlig ikke noget vi altid har gjort, vi har før lavet forskellige øvelser med vejrtrækning, afslapning, meditation og yoga, men ikke med fokus på at skulle falde i søvn. Men efter vi er flyttet eller nok nærmere efter Molly My har fået nye venner herude, er der blevet ændret lidt på vores aftens vaner og det har påvirket vores ro omkring putningen.

Tidligere har det været sådan at efter aftensmad så hoppede hun i nattøjet og sad typisk i sofaen med en dyne og en skål dessert eller frugt af en art, dette kombineret med en tegnefilm efter lidt hygge og put i sofaen blev der børstet tænder og så var det ind i seng med en godnathistorie og lidt mere putning, evt. også en sang.

Men nu er hun begyndt at rende lidt ud og lege igen efter aftensmaden, og det er også hyggeligt og dejligt for hende, men det gør at det er lidt svært at falde til ro igen, den stund med sofa og dyne fik hende altid ned i tempo, ligesom vi også ofte i den stund kunne få talt lidt om dagen og de tanker der kunne fylde, nu er det mere jeg kalder hende ind fra leg, på med nattøj, børste tænder og så en godnat historie.

Godnat meditation for børn

Det har ikke været helt nok, så nu laver jeg lidt tryk massage og så lytter vi sammen til en godnat meditation for børn, det virker rigtig rigtig godt, de varer typisk mellem 10-20 minutter og hun falder de fleste dage i søvn inden den er færdig.

Jeg finder den “bare” på youtube ved at søge efter ‘ godnat meditation børn’ og så kommer der en del relevante og gode forslag frem.

Specielt er vi glade for disse to, men der er sikkert mange flere:

 

Blot et lille godnat tip herfra 🙂

 

3 Comments
  1. App’en Mindfulness for Børn kan også varmt anbefales og er ovenikøbet nomineret som bedste børne app af Børn i Byen.

  2. Vores søn havde mindfulness i børnehaven. Hbor de lyttede til beroligende musik i 30 min. Dette bruger vi stadig i perioder inden sengetid. Især efter han er startet i skole. Når han lytter til dette falder han hurtigere til og falder i søvn kort tid efter.

Leave a Reply

Your email address will not be published.