Miniferie i Aarhus

Hjemvendt fra en miniferie i Aarhus, simpelthen så hyggeligt, nærværende og lige hvad vi havde brug for, efter nogle hårde uger eller nærmest måneder.

December har nemlig været hård, men det vil jeg egentlig springe let over lige i dette indlæg, og skynde mig at fortælle jer om denne tur, så skøn at den bestemt skal gentages.

Sådanne små ferier kan altså også noget, det er vi begge enige om at vi skal gøre noget mere.

Den egentlige grund til at vi skulle til Aarhus var at Molly My skulle lave billeder med Pierrot la Lune igen (nu 3 år i træk, se de andre år, lige her og lige her), hun elsker de dage, og fotografen Rasmus, som hun vist har et lille crush på, øverst er et lille smugkig fra dagen, resten må i vente med at se til sommer, så selvom det var i Aarhus, med en del transport, valgte vi at deltage.

Jeg fik den ide at lave turen til en lille miniferie med overnatninger og lavede en aftale med Comwell Aarhus omkring overnatning, vi ankom tirsdag eftermiddag tjekkede ind på vores værelse, og hold da op et værelse!

Med den mest fantastiske udsigt med havnen til den ene side og byen til den anden, og bare generelt helt virkelig lækkert. Det er et Hay design hotel, hvilket vil sige at der er lækre design detaljer fra Hay på værelserne, men jeg må nu sige at uden det ville det også vinde på netop udsigt og så perfekt beliggenhed lige bag Banegården.

Vi boede på et ‘Corner Room’, læs om de forskellige værelser, lige her.

Egentlig skulle vi kun lige smide taskerne og så ud af døren igen, meeeen det trak lidt med hygge på værelset, navnligt fordi det også regnede.

Efter en lille times tid, kom vi dog ud af døren. Destinationen var Aros og Olafur Eliassons regnbue med panorama ud over hele byen, vi havde set billeder hjemmefra og Molly My var virkelig spændt, det skuffede ikke og der blev gået/løbet en del runder rundt i de forskellige farver.

Efter Aros gik vi mod ‘Den Gamle By‘, stadig i regnvejr, så lidt sure miner var der da at spore hos den yngste af os, men det forsvandt da vi kom frem. Hun elsker jo jul og hygge den lille juleelsker, så hun rendte rundt med kortet og førte os igennem de forskellige huse mm.

Der blev fortalt og opdigtet små historier, varmet hænder, købt julepynt og småkager, og alle var glade igen .-)

Efter nok oplevelser skyndte vi os hjem mod hotellet, vi købte take away med tilbage og hyggede på værelset, vi var egentlig ret trætte, sådan efter en juleaften og julefrokost d. 24 og 25, men efter en god nats søvn vågnede vi til den mest fantastiske udsigt på værelset og skønne morgenmad i hotellets restaurant.

Morgenmaden må betegnes som lækker med gode råvarer, skønne hjemmelavede sager og mange valg, jeg fik begge dage en lækker omelet.

Og Molly My fremhævede specielt sprød bacon, vi er jo normalt ikke på hotelovernatninger i DK, og i udlandet kan de bare ikke stege bacon sprød, dette kunne de her 😉

Hele onsdagen gik med fotografering og selvom det var en rigtig fin oplevelse og hyggelig dag, så var vi begge trætte da vi kom tilbage på hotellet, vi fløj fluks i restauranten og bestilte en omgang Fish & Chips til deling, vi var nemlig rigtig sultne.

Det smagte fantastisk, faktisk så lækkert at Molly My endte med at sidde og spise tatarsaucen med en ske, så vi måtte op og hente mere. Hun elsker dip og dressinger af alle afskygninger, kan du ikke lave sådan her noget der hjemme, mor?

Om aftenen var vi igen i restauranten, her fik vi begge jordskokkesuppe, og igen virkelig lækkert. Hotellet skal helt bestemt besøges igen, det var sådan et værelse hvor mange bare har lyst til at blive, kender i det?

Oftes når man er ude og rejse er man jo mest ude og skal “bare sove” der, men her var vi også og hyggede om aften, der blev set tegnefilm, hygget, spillet spil og bare krammet.

Det var simpelthen så hyggeligt, jeg har ikke rigtig været så meget på andre Comwell hoteller, men ved at mange af dem f.eks. har spa afdelinger mm. dette er mere et business hotel, de har f.eks. mødefaciliter og et working space, så oplagt hvis man har møder eller brug for at arbejde lidt også.

Vi savnede ikke en spa afdeling lige i dette ophold, men jeg tænker at det må prøves på en af de andre hoteller, hvis standarden er som på dette, nu har vi jo også aftalt at vi skal på flere miniferier, måske i har et forslag til vores næste destination?

Og så har alle værelser en lille fugl, har jeg lade mig fortælle.

Den blev flittigt besøgt og aet på vores værelse, så meget at vi endte med at købe en med hjem fra hotel butikken.

Læs mere om Comwell Aarhus, lige her.

I samarbejde med Comwell Aarhus.

(Visited 17 times, 1 visits today)