Guide til London med børn

Efterårsferien indebar i år et besøg til London, Molly My’s første, men bestemt ikke sidste. Vi havde nogle rigtig rigtig gode dage, vi var afsted fra søndag til onsdag, og fik set og oplevet en masse spændende ting, meget med fokus på hende og dermed oplevelser i børnehøjde.

Inden vi rejste kiggede vi lidt på nettet, fik gode råd på Instagram 0g så havde Molly My også selv lidt ønsker, f.eks. ville hun enormt gerne i London Eye, som hun sagde var det jo deres Eiffeltårn, og sådan kan man nok godt sige :-)

Søndag ankom vi over middag og tog direkte mod hotellet, vi boede på Astor Court Hotel og det var egentlig mest af alt valgt pga. beliggenhed, vi kunne gå til det meste f.eks 5-10 minutter til Oxford og Regent Street og ellers også kort til nærmeste underground station.

Hotellet var fint og pænt, lidt små værelser, men helt okay til os. Morgenmaden var kedelig, men det syntes jeg generelt engelsk morgenmad er, jeg er måske ikke så meget til ristet toastbrød mm, men altså der ligger SÅ mange lækre morgenmad steder alle steder, så vi snuppede noget hurtigt og lidt second breakfast ude i byen typisk :-)

Nå men tilbage til søndag, vi tjekkede ind og slappede lidt af på værelset inden vi tog ud for at spise aftensmad, der endte vi på Burger & Lobster og det var virkelig lækkert, lobster roll til mor og burger til Molly My, det kan bestemt anbefales.

Klokken var ved at være solnedgang tid, og det var helt bevidst planlagt, jeg ville gerne vise og opleve London Eye med Molly My om aftenen og solnedgang, og der var virkelig smukt, turistet ja, men vi var og er jo også turister.

Turen tager 30 minutter og man kommer så langsomt rundt at man dårligt kan mærke det, så altså ingen sus i maven, bare virkelig virkelig vildt view udover hele London.

Mandag sov vi lidt længe og tog og så på byen, vi startede med lidt shopping, blandt andet hos GAP, der havde sat sommertøjet virkelig meget ned, så der blev købt lidt shorts mm. til næste sommer, vi ved jo hun vokser, så kan ligeså godt fylde op, når der er noget fint.

Kl. 11.30 havde vi bestilt bord på Sketch til afternoon tea, og hold nu op en VILD oplevelse, smukkeste lokaler, smagfuld mad og rigtig skøn stemning, vi elskede det! En halv (hel!) dyr oplevelse, men jeg syntes bestemt det var hver en krone værd :-)

Efter afternoon tea fortsatte vi shoppingen, den stod på Hamleys, verdens mest fantastiske og største legetøjsbutik, vi var der i flere timer, da der overalt er personale der fremviser ting, leger med børnene og bare yder en virkelig god service, den butik er en must have oplevelse for alle børn, hvis man er i London.

Efter legetøjsshopping tog vi i Primark, en butik Molly My kender fra Paris, og som hun er rigtig glad for, her blev shoppet nat og hyggetøj, sutsko og forskellige småting med Harry Potter.

Vi spiste på hotelværelset om aftenen, vi havde hentet lidt lækkerier fra Pret A Manger og nød at være hjemme, da vi var trætte oven på en lang dag.

Tirsdag skulle jeg have Molly My ud af døren lidt tidligt, vi skulle nemlig mødes med Marlon og Femke kl. 10, hverken Molly My eller Marlon vidste af planen og det var fantastisk at se deres reaktion og glæde, vi skulle på Madame Tussauds og det syntes børnene var rigtig sjovt, der var mange figurer de ikke anede hvem var, men så talte og forklarede undervejs og så var der også mange de kendte, Marvel figurer, Starwars osv, bestemt en god oplevelse :-)

Bagefter spiste vi frokost og besøgte Harry Potter butikken på Platform 9 3/4, stor oplevelse men også mange mennesker og dyre priser, vi købte lidt og hev ellers Femke og Marlon med i Primark, der havde vi jo dagen før set hvor meget Harry Potter de havde, faktisk en hel afdeling dedikeret til det.

Molly My og jeg tog hjem og slappede af på hotellet om eftermiddagen, da vi om aftenen havde billetter til The Lion King musical kl. 19.30 og vidste det blev endnu en lang aften.

Vi spiste lækker pizza og pasta et sted lige overfor teateret og sad klar meget spændte da de begyndte, allerede 5 minutter efter start sad jeg med helt blanke øjne og Molly My med det største smil. Hold nu op en oplevelse! Aldrig har jeg oplevet så magisk en forestilling, smukkeste kostumer og scener, ej men de var fantastisk! Vi sad på række 7 (G) midt for og det var bestemt billetter i den dyre ende, men vi så også helt fantastisk, det er en oplevelse vi vil huske for evigt.

Onsdag var sidste dag og efter morgenmad og pakning på værelset, her med lidt mas og pres, pga. måske lidt for meget shopping, tog vi en taxa med alle vores ting til Natural History Museum, efter en anbefaling på Instagram.

Vanvittig smuk bygning mødte os og indenfor var simpelthen en verden af natur og dyr uden mage, her kan udgaven i København altså ikke være med :-)

Der er tilmed gratis indgang, og vi kunne have brugt mange mange flere timer end vi gjorde, men vi har bare aftalt at komme tilbage. Molly My elsker alt med dyr og natur, så det var lige i hendes ånd.

Sidst på eftermiddagen fløj vi hjem igen, mætte på gode oplevelser for livet, lækker mad, shopping og nærvær, London vi ses snart igen, vi nåede nemlig slet ikke alt på vores liste! <3

Jeg bliver så tit spurgt med budget og priser når vi rejser, og holder aldrig rigtig regnskab, men denne gang har jeg gemt kvitteringer mm, så hermed et lille overblik:

Fly (København – Gatwick) tur/retur –  kr. 2.825

Hotel (Astor Court Hotel) 3 nætter –     kr. 4.795

London Eye (Fast Track billetter) –       kr.     745

Afternoon Tea på Sketch –                      kr. 1.250

Madame Tussauds –                                 kr.    440

Lion King musical –                                  kr. 3.120

Natur historisk museum                         Gratis

+ Shopping, mad og lidt taxa/tog – det beløb er jo individuelt, så det holder jeg for mig selv.

Stories og glimt fra alle dage er gemt på Instagram, under London highlight i min profil, find den, lige her.

(Visited 3 times, 1 visits today)